Kiwanis Club Kaia

Vårt motto er «Barn først og fremst».

Kiwanis Club Haugesund Kaia

Kiwanis konsentrerer sin innsats på områder i lokalsamfunnet der stat og kommune av ulike grunner ikke kan gi den nødvendige menneskelige og økonomiske støtte.

Kiwanis prioriterer sin innsats slik:
  • KIWANIS gir støtte og hjelp til barn og unge, samt funksjonshemmede
  • KIWANIS hjelper spesielt trengende grupper, nasjonalt og internasjonalt
  • KIWANIS oppmuntrer til internasjonal forståelse og samarbeid.
I lokalsamfunnet ønsker KIWANIS å hjelpe der hvor virkelig behov er til stede.

Hva gjør vi

Kiwanis Club Kaia Haugesund er en dameklubb som jobber for barn og unge, primært i nærområde. Vi har møter annen hver mandag i peisastua på Hemmingstad Bydelshus. Vi leverer Kiwanisdukker til barneavdelingen på Haugesund sjukehus. Disse får vi sydd hos UNI-K som er en arbeidsplass for funksjonshemmede. Vi gir gavekort på lekeland ol til barna på krisesenteret, støtter juleaften hos Røde Kors og vi støtter også andre som jobber for barn og unge og som søker tilskudd fra oss.

Nasjonalt støtter vi Burncamp og Helse Mental Ungdom som er sommerleirer for brannskadde barn og ungdom og ungdom som sliter med psyken.

Pengene vi gir ut får vi inn ved å selge Kiwanis julekalender,
 plukke søppel på tursti og tippemidler.

arrangement

Familiedag

I mai hvert  år arrangerer vi familiedag i Haraldsvang. Her er det kafe, tombola, ansiktsmaling, riding på hest,  sykling og flere andre aktiviteter.  Dette er et populært arrangement for familier med barn.

Vil du bli en av oss

Nå håper vi å få  flere medlemmer i klubben. Ønsker du å jobbe for barn og unge i nærmiljøet og samtidig møte andre damer i et kjekt miljø,  er kanskje  dette noe for deg.  Da kan du ta kontakt med en av disse:

Alfhild Brattelid på tlf: 980 25 841

Hjørdis Smedsvig   tlf : 932 37 390